Hem plantat un pomer ple de pomes




Aquest passat mes de juliol, en Jordi em va demanar que m'encarregués de les presentacions dels alumnes d'un curs de monitors i monitores que fèiem al CEESC, a Girona.

Vaig pensar què podria fer de diferent del que darrerament feia, més que res per què jo no m'avossís, ja que si feia el mateix, els alumnes no ho sé, però jo tornaria a repetir més del mateix.

Així que vaig començar a imprimir siluetes de pomes, vaig repartir-les entre l'alumnat junt amb algunes tissores i vaig demanar a en Jordi que em dibuixés un arbre en una pissarra secundària que hi havia al traster.

Aleshores els vaig dir que aquell era un arbre dels desitjos, i si ho creien oportú cadascú podria escriure el seu desig per després explicar-nos-lo i ser el punt de partida de la seva presentació.

Com que va anar bé, ho vam repetir en els dos cursos que vam fer a l'agost, un de monitors i monitores i un altre de directors i directores.

Jo també vaig tenir un desig (tot i que val a dir que no el vaig escriure). Em vaig imaginar un arbre gros i maco per poder penjar molts desitjos. I a mida que algú em venia a veure al CEESC, no importava el motiu, ni si em volia veure com a component de l'Escola l'Empordà o com president de la delegació del CEESC, a tots els convidava a penjar el seu desig a l'arbre.

I com que vaig dir als alumnes que els desitjos s'acomplirien si hi posàvem tot el que calia per fer-los realitat, vaig posar fil a l'agulla, vaig demanar a en Jordi que em dibuixés un arbre a colors, i un dia es va presentar amb una aquarel·la preciosa d'un arbre pintat a una mida de mig foli. El vaig escannejar amb molta resolució i vaig fer un document amb la imatge ampliada nou vegades per fer un encàrrec a la impremta de dos metres d'alçada.

Ara si ens veniu a veure al CEESC, a Girona, hi trobareu un pomer ple de pomes, les vostres pomes i les que s'hi han afegit i s'aniran afegint.

És un pomer especial perquè en comptes de fer pomes, aquestes les hi posem nosaltres.

Es tracta d'un arbre dels desitjos, com aquell d'aquella història indú però més perfeccionat, perquè els desitjos dolents no s'acompleixen.

Així que ja ho sabeu, només cal que ens vingueu a veure al CEESC i hi trobareu una caixeta amb tissores, retoladors, i pomes i fulles per retallar i decorar si us plau fer-ho, però sobretot per escriure-hi el vostre desitg i penjar-lo al pomer.

Un ocellet ens ha explicat com funciona aquest arbre, i ens ha dit que si el desig que hi pengem va acompanyat de tot allò que cal per aconseguir-ho, de ben segur que es farà realitat.

També ha insistit molt que no funciona amb desitjos negatius que puguin fer-nos mal a nosaltres o al altres.

Per tant si heu de venir a fer alguna gestió, sou alumnes d'algun dels cursos o càpsules formatives que s'hi convoquen a aquesta seu gironina del CEESC o senzillament ens veniu a veure, tindreu l'oportunitat de penjar el vostre desig, que de ben segur que s'acomplirà.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Qui està obligat per llei a sol·licitar el Certificat negatiu del Registre de Delinqüents sexuals? Tot el cal saber sobre el Registre de Delinqüents Sexuals

El model integral del lleure educatiu

Quina titulació han de tenir els monitors i les monitores dels menjadors escolars?