Les claus de la qualitat del lleure educatiu

Aquest estiu moltes mares i pares decidiran que les seves filles i fills participin en alguna de les moltes ofertes que hi ha de lleure educatiu a casa nostra.

Sovint, quan comprem un cotxe, o ens decidim per la prestació d’un servei qualsevol, comparem preus i qualitat i de vegades allò que més ens importa és la qualitat d’allò que adquirim.

Sovint també moltes mares i pares fan el mateix quan apunten en un casal o colònies a les seves filles i fills, però, malauradament, no tots tenen un barem amb el qual poder mesurar la qualitat.

Permeteu-me doncs que m’atreveixi a donar-vos unes pistes per poder mesurar la qualitat d’aquells centres o institucions de lleure educatiu on porteu les vostres filles i fills.

  • Fonamentalment, haurem de valorar l’atenció que se’ls hi dóna en funció de les seves necessitats com a persones que estan en una etapa de creixement i que necessiten per al seu desenvolupament.
  • També haurem de valorar en quines activitats se’ls hi proposa participar, bàsicament que siguin adequades per a la seva edat.
  • I el tracte que reben com persones que són, sobretot persones en edat de creixement. I que tot aquest conjunt d’activitats no sigui una barrija-barreja amb l’objectiu principal de passar el temps, sinó que respongui a un perquè que els hi doni sentit i les justifiqui, que és la base de la qualitat pedagògica.
  • Que totes aquestes activitats responguin als interessos de les nostres filles i fills i que siguin motivadores, en definitiva que siguin divertides
  • I sobretot, que el pas de les nostres filles i fills per les activitats de lleure educatiu sigui un pas segur on es vetlli per la seva integritat i des d’on tots els agents implicats actuïn amb responsabilitat.

Claus bàsiques de la qualitat que bé prou m’escarrasso a inculcar a les monitores i monitors que formem.


Rubèn Fornós Casares

Comentaris

  1. Jo hi estic molt d'acord. Quan apunto als meus fills a fer alguna activitat lo primer que miro és si li agradarà per la seva manera de ser.

    ResponElimina
  2. Jo hi estic molt d'acord. Quan apunto als meus fills a fer alguna activitat lo primer que miro és si li agradarà per la seva manera de ser.

    ResponElimina
  3. Me ha parecido una lectura interesante.......
    yo como madre hay miedos,pero hay que tener un poco de flexibilidad para saber lo que es mejor para ellos (NIÑOS) ya que son personas ante todo.

    ResponElimina
  4. La lectura es muy interesante y acertada, yo como madre siempre intento buscar la opción mas completa sin olvidar la parte económica y la cercania.
    Al final el dia a dia acaba descubriendo como se encuentra el niño si tiene ganas de ir que se lo pasa bien. La implicación del personal, el trato, la calidad de las actividades, y el compañerismo etc. Suele ser la clave .

    ResponElimina
  5. L'article està molt bé i encertat. Tinc dos fills de 6 i 3 anys, i el què mirem principalment és que sigui adequat a la seva edat i com enfoquen el casal,si de lleure ,esportiu... Que les activitats siguin adequades per cada edat i motivadores. I sobretot que el monitoratge tingui un bon tracte amb la mainada i doni un bon exemple.

    ResponElimina
  6. És un article molt bo, estic totalment d´acord, les activitats han de ser les adequades per cada nen.

    ResponElimina
  7. Es molt important tenir clar on portarem els nostres fills per tal que gaudeixin del seu lleure, jo tambè hi estic totalment d' accord que cal tenir en compte una serie de requisits: l' atenció que se'ls hi donarà, les activitats que es faran, que nos sigui una barrija barreja d' activitats i ocis que no tinguin sentit, que siguin divertides per tal que els motivi i que un altre dia ho poguin repetir. Tot això crec que es un aprenatatge per ells i pel seu futur. D' aquestes petites activitats ben triades en pot dependre el futur dels nostres fills i crec que es molt important tenir-ho en compte.

    ResponElimina
  8. Si es aplicable al menjador escolar i tan quan escollim un lloc per els nostres fills ho fem amb els cinc sentits i que sigui un lloc on s'hi sentin be i per tan nosaltres com educadors hauriem de volguer el mateix.

    ResponElimina
  9. Totalment d'acord !! El mes important es sentir la seguretat que allà on es queden els nostres nens/es sigui un lloc amable i confiable , on puguin gaudir d'activitats acord amb les seves edats , necessitats i motivacions

    ResponElimina
  10. Estic totalment d'acord amb l'escrit
    Ja que quan, decideixo una activitats que a les meves filles els hi agrade sobretot en fixo en com és la monitora per mi és molt important que l'empatia que tinguin am elles i la manera de motivarles a l'hora de fer l'activitat.
    Se surtin amb ganes de tornar i en diguin que s'ho amb pasat molt be.Diguem això sé que totes les seves necessitats estaran coberts ja que és una activitat que és per divertir-se

    ResponElimina
  11. Estic totalment d'acord amb el resum fet. Com a mare que sempre ha necessitat portar els fills a casals en vacances d'estiu sobretot, sempre; m'he basat en dues coses: quins són els valors dels monitors i monitores que estaran amb ells durant tot el dia i en què les activitats que s'hi realitzin estiguin ben relacionades amb el que els agrada fer en les hores lliures als meus fills.

    ResponElimina
  12. L’article també està molt bé. Jo sóc mare d’una nena de 3 anys i mig. Hi ha molta oferta de casals amb diferents activitats, preus i horaris. Nosaltres sempre ens hem basat en els valors del monitoratge i en que les activitats siguin adequades a l’edat de la nostra filla i s’hi senti a gust.
    En relació si la qualitat del lleure educatiu és aplicable al menjador, trobo totalment que si.
    De fet, per mi, és aplicable al lleure, al menjador i a qualsevol tipus d’activitat extraescolar, sigui esportiva, música, dibuix...
    A la fi i al cap, estem posant un granet més de sorra a l’educació dels infants.
    Els infants seran adults i per ser un adult responsable, amb autoestima, autònom i amb seguretat, cal que de petits els ajudem a omplir la seva motxilla d’eines i recursos.

    Exemple:
    En el cas d’un nen/a de 3 anys al menjador de l’escola, podem afavorir:
    - Hàbits d’higiene (rentar mans abans i després de dinar)
    - Posar-se la bata
    - Rentar dents després de dinar.
    - Bona utilització dels coberts
    - Intentar que provin aliments nous.
    A l’hora de lleure després de dinar, programar activitats adequades a l’edat.
    Sempre amb respecte, empatia i afavorint l’autonomia de l’infant

    ResponElimina
  13. Quina raó té el Sr. Rubèn, aquest resum és molt interessant. Aquests 5 pilars bàsics, sempre s'haurien de donar. Tindrà la confiança i saber que els fills i tots els nens hi estan a gust i està adaptat a les seves necessitats, és una gran tranquil·litat.

    ResponElimina
  14. Molta rao, es tracta de aixo de que podem portar els nostres fills em tranquilitat i saber que estan be.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Qui està obligat per llei a sol·licitar el Certificat negatiu del Registre de Delinqüents sexuals? Tot el cal saber sobre el Registre de Delinqüents Sexuals

El model integral del lleure educatiu

Quina titulació han de tenir els monitors i les monitores dels menjadors escolars?