La formació és important

Ja fa molts anys que em dedico a l’educació en el lleure. Vaig començar com tants altres adolescents fent de premonitora al casal de la parròquia del barri i amb el pas dels anys hi vaig acabar fent de monitora i de directora. Mai vaig cobrar ni un duro per fer aquesta feina, tot i això la feia amb moltes ganes i molta il·lusió. Ja ha passat molt de temps d’això, en tinc 35 i vaig començar amb 13,i en tots aquests anys he fet de tot en aquest món: campaments, camps de treball, casals, extraescolars, menjadors escolars... Quan miro enrere no m’hagués imaginat mai que acabaria fent aquesta feina professionalment i que em remunerarien per fer-la. Cada estiu he de donar feina a una mitjana d’uns 25 monitors i uns 15 premonitors. És l’època que venen les mares amb els nens/es de 13 a 16 anys que no saben que fer-ne i volen que facin de premonitors al casal de l’estiu. Hi ha els que venen “obligats” pels pares perquè no estiguin a casa sense fer res i aleshores et trobes amb un premonitor-nen, que et porta més problemes que solucions. Aleshores hi ha l’altre grup de premonitors que durant el curs escolar han fet el corresponent curset de formació (PRE1 o PRE2). Aquests, normalment, es distingeixen dels altres perquè són ells, sense els pares, els que et venen a demanar la feina. Igualment passa amb els monitors, hi ha els que sense cap formació de res se’n recorden que a l’estiu han de treballar i pensen que podrien fer de monitors perquè és un feina fàcil i on no has de treballar gaire i hi ha l’altre grup que durant l’any o durant anys s’ha anat formant i et venen a demanar feina amb un currículum extens i amb moltes ganes de treballar sabent que la feina que busquen no és fàcil i que a més implica una gran responsabilitat. Per què el primer grup no en té ni idea i el segon és molt conscient de la feina que ha de fer? És molt simple: LA FORMACIÓ que ha rebut. Està clar que en aquest món que estem tan competitiu tenir estudis universitaris o de formació professional és clau per accedir al món laboral, aleshores també hauríem de tenir present que per treballar en el món del lleure també és molt important tenir la formació adequada. Mai saps quin pot ser el teu futur laboral... ANNA BUSQUETS JORDÀ

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Qui està obligat per llei a sol·licitar el Certificat negatiu del Registre de Delinqüents sexuals? Tot el cal saber sobre el Registre de Delinqüents Sexuals

El model integral del lleure educatiu

Quina titulació han de tenir els monitors i les monitores dels menjadors escolars?