Bibliografia de l'Escola l'Empordà: Iniciació d'activitats d'educació en el lleure al medi natural i d'educació ambiental
Producte: Llibre │Codi del producte: LL03
Títol: Iniciació d’activitats d’educació en el lleure al medi natural i d’educació ambiental
Autor: Rubèn Fornós Casares i Jordi Iglesias Mateo
Mides: 24,5 X 17 cm
Pàgines: 208
Edició: Juliol 2016
Editorial: Edicions AEGLE
Preu (IVA inclòs): 30€ - Enviament gratuït
COMPRAR
En aquest llibre hi trobareu els continguts dels cursos d’iniciació d’activitats d’educació en el lleure al medi natural i d’educació ambiental que l’Escola l’Empordà imparteix en la modalitat de Campus Jove. Títol: Iniciació d’activitats d’educació en el lleure al medi natural i d’educació ambiental
Autor: Rubèn Fornós Casares i Jordi Iglesias Mateo
Mides: 24,5 X 17 cm
Pàgines: 208
Edició: Juliol 2016
Editorial: Edicions AEGLE
Preu (IVA inclòs): 30€ - Enviament gratuït
COMPRAR
La intenció dels autors és que els alumnes tinguin un recordatori de les seves vivències en el campus a través d’aquest llibre i a la vegada els serveixi d’eina de consulta per quan més endavant s’hagin d’enfrontar amb l’organització d’aquesta tipologia d’activitats.
Capítols del llibre
- L’educació en el lleure, conceptes bàsics
- Com es preparen les activitats, com fem un projecte
- La prevenció en les activitats de lleure educatiu, seguretat i supervivència
- El medi natural i l’educació ambiental
- Els tallers com a recurs educatiu
- Tipologia d’activitats en el medi natural
- Acampada i excursionisme
- Jocs d’interior i exterior i dinàmiques de grup
- Orientació al medi natural
- Les cançons
- El voluntariat
- L’avaluació de les activitats
- Normativa específica
Presentació
Aquest llibre recull els continguts dels cursos d’iniciació d’activitats d’educació en el lleure al medi natural i d’educació ambiental (Campus Jove) de primer i segon nivell.
Està estructurat en temes que coincideixen amb les activitats que es duen a terme al llarg del curs, i que, a la vegada, donen forma als continguts modulars del propi curs.
Donades les característiques eminentment pràctiques del curs, aquest llibre es converteix en un important recordatori dels seus continguts.
Per aquest motiu, de forma expressa, no hem volgut baixar el nivell de l’explicació dels temes que aquí exposem, ja que entenem que les explicacions dels professors i de les professores ajudaran a assimilar-los i també a entendre què és el que es demana fer tant en els exercicis que es proposin com en les altres activitats pràctiques.
Aquest curs està estructurat en mòduls i amb una metodologia específica pensada per als joves que han de rebre aquesta formació.
Aquests cursos no són cursos professionalitzadors, és a dir, no estan concebuts per després anar a treballar. Sinó que són un bon incentiu, perquè, quan es tingui l’edat, els joves decideixin formar-se com a monitors i monitores de lleure i ja disposin de coneixements, habilitats i actituds per organitzar activitats de lleure educatiu utilitzant com recurs el medi natural i l’educació ambiental en el marc habitual de les activitats de lleure on hi participin com a dirigents o fins i tot com responsables.
L’experiència ens aconsella que els joves que dels 14 als 17 anys estan interessats en fer de monitor o monitora, se’ls ha de motivar i d’informar i també donar-los l’oportunitat de participar de les activitats d’educació en el lleure des de l’òptica del monitor i la monitora, ja que és ara quan sol aparèixer una vocació i un interès que, de no ser així, podrien perdre.
Per això, a banda de proposar-nos com objectius d’aquest curs que siguin capaços d’adquirir les bases d’organització d’activitats d’educació en el lleure en el medi natural volem que la metodologia que fan servir els hagi donat l’oportunitat de conviure amb els companys i companyes de curs, de practicar diverses tècniques educatives com jocs i tallers i siguin conscients que la dinamització a partir d'activitats d’educació en el lleure només és possible si s’hi impliquen en la seva organització i ajuden a portar-les a terme.
També volem que tinguin present que l’educació en el lleure encara es pot portar a terme des del voluntariat.
Si no ho han fet encara, aconsellem que per completar aquesta formació específica d’activitats d’educació en el lleure al medi natural i d’educació ambiental, facin els cursos de premonitor en el nivell que per edat els pertoqui (PRE1 o PRE2). Aquests cursos ajuden a tenir una visió clara dels continguts d’aquesta professió que la societat ha confirmat abastament que és necessària, a la vegada que els capacita per col·laborar com a premonitors i premonitores (PRE1) o d‘ajudants dels monitors i monitores (PRE2) en casals, colònies, campaments, etc.
Els alumnes que superen aquest curs obtenen el certificat acreditatiu d’haver realitzat amb assistència i aprofitament un curs Iniciació d’activitats de lleure al medi natural i d’educació ambiental (segons nivell) corresponent a 60 hores de formació bàsica en iniciació a la programació d’activitats de lleure educatiu al medi natural i d’educació ambiental..
Aquest curs es fa en el marc del què anomenem Campus Jove, el qual forma part del projecte Suma-t’hi. El projecte Suma-t’hi és un programa educatiu per fomentar el voluntariat i l’associacionisme juvenil combinant un curs d’iniciació en el lleure amb activitats diverses per al jovent. El projecte Suma-t’hi, és una proposta específica que en un primer terme pretén iniciar adolescents en l’educació en el lleure, l’associacionisme i el voluntariat i intenta que aquests s’integrin en el teixit associatiu de les seves respectives poblacions i facin tasques de voluntariat.
Aquests cursos d’iniciació a l’educació en el lleure (del qual en forma part aquest curs específic d’activitats de lleure educatiu al medi natural i d’educació ambiental) a més d'abastar els objectius específics del propi curs, els responsables de l'Escola l'Empordà ens vam adonar que abastaven altres objectius suficientment importants com perquè no ens passessin desapercebuts com ara la unió i la integració que es produeix entre els alumnes. Això ens va fer plantejar com responsables d'aquest programa la possibilitat de convocar uns cursos extensius com aquest o el d’iniciació en activitats de lleure educatiu en el medi social, és a dir, traslladar els cursos intensius de tres dies a cursos extensius que duressin tot un mes i amb la finalitat d'aconseguir un equip de joves que al llarg de l'any s'animessin a portar a terme tasques de voluntariat i de dinamització a la seva població o barri.
Els objectius generals del projecte Suma-t’hi són els de:
Aquest projecte es treballa també conjuntament amb els tècnics de Joventut dels ajuntaments de les poblacions on es programen el cursos i dels consells comarcals, amb la intenció de donar l’oportunitat als joves al llarg de l’any de participar com voluntaris en diverses accions del municipi, d'oferir la possibilitat de continuar trobant-se en accions puntuals, d'intentar que formin part del teixit associatiu i promoure reunions intermunicipals entre ells.
Està estructurat en temes que coincideixen amb les activitats que es duen a terme al llarg del curs, i que, a la vegada, donen forma als continguts modulars del propi curs.
Donades les característiques eminentment pràctiques del curs, aquest llibre es converteix en un important recordatori dels seus continguts.
Per aquest motiu, de forma expressa, no hem volgut baixar el nivell de l’explicació dels temes que aquí exposem, ja que entenem que les explicacions dels professors i de les professores ajudaran a assimilar-los i també a entendre què és el que es demana fer tant en els exercicis que es proposin com en les altres activitats pràctiques.
Aquest curs està estructurat en mòduls i amb una metodologia específica pensada per als joves que han de rebre aquesta formació.
Aquests cursos no són cursos professionalitzadors, és a dir, no estan concebuts per després anar a treballar. Sinó que són un bon incentiu, perquè, quan es tingui l’edat, els joves decideixin formar-se com a monitors i monitores de lleure i ja disposin de coneixements, habilitats i actituds per organitzar activitats de lleure educatiu utilitzant com recurs el medi natural i l’educació ambiental en el marc habitual de les activitats de lleure on hi participin com a dirigents o fins i tot com responsables.
L’experiència ens aconsella que els joves que dels 14 als 17 anys estan interessats en fer de monitor o monitora, se’ls ha de motivar i d’informar i també donar-los l’oportunitat de participar de les activitats d’educació en el lleure des de l’òptica del monitor i la monitora, ja que és ara quan sol aparèixer una vocació i un interès que, de no ser així, podrien perdre.
Per això, a banda de proposar-nos com objectius d’aquest curs que siguin capaços d’adquirir les bases d’organització d’activitats d’educació en el lleure en el medi natural volem que la metodologia que fan servir els hagi donat l’oportunitat de conviure amb els companys i companyes de curs, de practicar diverses tècniques educatives com jocs i tallers i siguin conscients que la dinamització a partir d'activitats d’educació en el lleure només és possible si s’hi impliquen en la seva organització i ajuden a portar-les a terme.
També volem que tinguin present que l’educació en el lleure encara es pot portar a terme des del voluntariat.
Si no ho han fet encara, aconsellem que per completar aquesta formació específica d’activitats d’educació en el lleure al medi natural i d’educació ambiental, facin els cursos de premonitor en el nivell que per edat els pertoqui (PRE1 o PRE2). Aquests cursos ajuden a tenir una visió clara dels continguts d’aquesta professió que la societat ha confirmat abastament que és necessària, a la vegada que els capacita per col·laborar com a premonitors i premonitores (PRE1) o d‘ajudants dels monitors i monitores (PRE2) en casals, colònies, campaments, etc.
Els alumnes que superen aquest curs obtenen el certificat acreditatiu d’haver realitzat amb assistència i aprofitament un curs Iniciació d’activitats de lleure al medi natural i d’educació ambiental (segons nivell) corresponent a 60 hores de formació bàsica en iniciació a la programació d’activitats de lleure educatiu al medi natural i d’educació ambiental..
Aquest curs es fa en el marc del què anomenem Campus Jove, el qual forma part del projecte Suma-t’hi. El projecte Suma-t’hi és un programa educatiu per fomentar el voluntariat i l’associacionisme juvenil combinant un curs d’iniciació en el lleure amb activitats diverses per al jovent. El projecte Suma-t’hi, és una proposta específica que en un primer terme pretén iniciar adolescents en l’educació en el lleure, l’associacionisme i el voluntariat i intenta que aquests s’integrin en el teixit associatiu de les seves respectives poblacions i facin tasques de voluntariat.
Aquests cursos d’iniciació a l’educació en el lleure (del qual en forma part aquest curs específic d’activitats de lleure educatiu al medi natural i d’educació ambiental) a més d'abastar els objectius específics del propi curs, els responsables de l'Escola l'Empordà ens vam adonar que abastaven altres objectius suficientment importants com perquè no ens passessin desapercebuts com ara la unió i la integració que es produeix entre els alumnes. Això ens va fer plantejar com responsables d'aquest programa la possibilitat de convocar uns cursos extensius com aquest o el d’iniciació en activitats de lleure educatiu en el medi social, és a dir, traslladar els cursos intensius de tres dies a cursos extensius que duressin tot un mes i amb la finalitat d'aconseguir un equip de joves que al llarg de l'any s'animessin a portar a terme tasques de voluntariat i de dinamització a la seva població o barri.
Els objectius generals del projecte Suma-t’hi són els de:
- Promoure la participació dels adolescents en el teixit social, el voluntariat i l’associacionisme
- Afavorir la incorporació dels joves com responsables i educadors de les entitats i moviments d’educació en el lleure
Aquest projecte es treballa també conjuntament amb els tècnics de Joventut dels ajuntaments de les poblacions on es programen el cursos i dels consells comarcals, amb la intenció de donar l’oportunitat als joves al llarg de l’any de participar com voluntaris en diverses accions del municipi, d'oferir la possibilitat de continuar trobant-se en accions puntuals, d'intentar que formin part del teixit associatiu i promoure reunions intermunicipals entre ells.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada