Avui acabo el curs de directors i estic segura que aquesta experiència, no només la formació, l’ha tindré sempre present i no l’oblidaré. Gràcies

Quins aspectes teòrics del curs de directors/es t’han estat específicament útils per a la realització de les pràctiques

Tot i que al ser l’empresa meva i portar-la dirigint durant 5 anys, he pogut aplicar altres coneixements extrets del curs i que no tenia en compte com són: recursos per motivar l’equip, recursos per solucionar conflictes, estructuració dels projectes, el saber treballar en equip i implicar tot l’equip de monitors en la planificació, programació i avaluació de les activitats.

A més a més, a l’hora de fer projectes nous hem tingut en compte qüestions de normatives que desconeixíem: hem renovat la fitxa de salut, hem posat l’autorització per imatges en un full apart, hem eliminat del projecte l’activitat de les piscines desmuntables com a zona de bany, etc.

Fes una valoració general de tot el curs de directors/es

Tot i que des de fa més de 10 anys coordino equips de monitors i des de fa 5 anys dirigeixo una empresa de lleure amb el seu equip corresponent, considero que la formació obtinguda durant aquest curs m’ha enriquit més tant en coneixements com en recursos, i m’ha servit per corregir algunes qüestions, millorar-ne d’altres i per renovar les que ja sabíem i que amb el temps s’han modificat.

Crec que després del curs estic més preparada per coordinar el meu equip i les activitats que duem a terme, doncs ara tinc molts més recursos alguns dels quals ja els he posat en marxa amb resultats positius.

La meva capacitat per planificar, organitzar i avaluar projectes també s’ha vist afavorida després d’aquest curs: amb les tècniques apreses, la formació del curs i els recursos obtinguts des de l’Escola l’Empordà i dels meus companys de curs, a la meva empresa hem pogut retocar per a millorar els nostres projectes actuals i els nostres futurs projectes, i estic molt satisfeta dels resultats obtinguts.

El fet que les classes formatives no siguin únicament teòriques, ajuda també a poder entendre millor tots els conceptes i lliçons donades. Per tant, valoro molt positivament el treball durant l’espai d’aprenentatge, a través del qual no només hem treballat el “com muntar i organitzar un projecte educatiu en el lleure”, si no també molts altres factors, com per exemple:

- com posar-se d’acord un equip (escola activa)

- com treballar en grup

- com treballar en equip

- com cohesionar un grup

- com gestionar petits conflictes (resolució)

- com renovar-se (recursos) tot i ja tenir una titulació

Del treball durant l’espai aprenentatge el que més m’ha omplert és el aprendre d’altres companys amb la mateixa experiència que jo (o fins i tot més) però amb projectes diferents dins el mateix sector . I el mateix m’ha passat durant les classes teòriques, doncs al permetre l’escola que tots els alumnes puguem fer qüestions i diferents consultes dina l’horari de classe, ens ha permet conèixer diferents punts de vista, ens ha permès tenir altes recursos, i ens ha permès conèixer altres situacions que algun dia ens podríem trobar davant nostre i que ara sabríem com enfrontar o actuar.

També valoro molt positivament la manera dinàmica que tenen els diferents educadors de l’escola l'Empordà a l’hora d’impartir les classes teòriques, donant exemples d’experiències pròpies que ens poden servir de guia per les nostres actuals o futures vivències.

En la darrera classe, el dia de les presentacions, en Rubèn Fornós va dir una frase que em va fer pensar: “alumnes com vosaltres donen sentit a la nostra feina”. Doncs jo considero que amb una escola d’educadors com l’escola l’Empordà també té sentit la nostra feina, una Escola on et faciliten recursos, on t’atenen sempre que es necessiti, on et motiven per seguir amb els teus projectes o futurs projectes, una escola que es renova, una escola que innova, una escola que et respecta, una escola que et té en compte, una escola que treballa i aposta per la creativitat i la innovació, una escola que t’escolta, entre moltes altres coses.

Poder sí que em sigut un grup dinàmic i fàcil amb qui treballar com deia en Quim Díaz. Però això no s’aconsegueix sense la motivació d’aquest. Si el funcionament de l’escola, la manera de fer, i la manera d’impartir els cursos no fos la que ells t’ofereixen, segurament la major part del grup no estaria motivat i, per tant, no haguéssim aconseguit la cohesió i connexió que ara tenim.

Fa uns 15 anys vaig treure'm el títol de monitora amb aquesta escola: una experiència que sempre tinc present i que mai he oblidat. Avui acabo el curs de directors i estic segura que aquesta experiència, no només la formació, l’ha tindré sempre present i no l’oblidaré. Gràcies.

RGB, Sant Feliu de Guíxols

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Qui està obligat per llei a sol·licitar el Certificat negatiu del Registre de Delinqüents sexuals? Tot el cal saber sobre el Registre de Delinqüents Sexuals

El model integral del lleure educatiu

Quina titulació han de tenir els monitors i les monitores dels menjadors escolars?