El fet d’elaborar un projecte en equip ha estat com un assaig de cares al meu futur


En aquestes pràctiques del curs de monitors/es, els aspectes teòrics apresos al llarg del curs intensiu que he aplicat i que m’han estat útils són els següents:

- Principalment, els jocs jugats i explicats i les cançons ballades i cantades. Ja que és bo disposar d’un ampli ventall de jocs a l’hora de buscar activitats per les sessions, ocupar estones lliures o temps d’espera. Més d’una vegada ens hem trobat amb la necessitat de plantejar un joc o cançó per aprofitar el temps d’espera entre activitats.

- En més d’una ocasió he aplicat punts a tenir en compte a l’hora de programar les activitats. És a dir, que siguin detallades, a qui va dirigit?, què volem fer? quan? i a on? què necessitem? com ho avaluarem? quin és el paper del monitor?, activitats imprevistes, etc. Això m’ha permès tenir-ho al màxim de planificat i a punt per a possibles imprevistos com el cas de la pluja en més d’un dia.

- En una assemblea general que hem fet, he pogut aportar les últimes notícies sobre el tema de seguretat i socorrisme(medicaments, ferides, picades...) que ens varen explicar al curs intensiu.

- De les xerrades i debats realitzats al curs de monitors, he pogut aplicar i transmetre valors molt importants en el món del lleure.

La valoració general de tot el curs que faig sobre el curs intensiu d’estiu 2012 realitzat al GEiEG és bona. En general m’he sentit molt còmode i integrada en el grup.

He tingut la sort de conèixer especialistes del món del lleure i he establit petites amistat que a poc a poc van creixen.

El fet d’elaborar un projecte en equip ha estat com un assaig de cares al meu futur. Al principi ens ha costat molt trobar encaminar el treball però al final hem obtingut un bon resultat. Estem contents.

També vull dir que he aprés molt sobre el món del lleure. I m’he adonat que els objectius que tinc com a mestra són diferent als que s’adopten en el món del lleure. Però també n’hi ha de comuns.

Aquesta vivència m’ha permès enriquir-me personalment. I a més, he observat que com a monitor és molt important transmetre un munt de valors necessaris pel futur dels nens i nenes. Aquests són: l’empatia, la responsabilitat i l’organització, però també les ganes d’educar en valors d’una forma atractiva, divertida i dinàmica. Així s’aconsegueix que els nens i nenes també els adquireixin i els puguin transmetre als altres del seu voltant. És molt gratificant veure que un nen o nena es diverteix mentre està jugant amb els companys i aprèn valors importants en aquesta vida.

Un aspecte que destaco i que crec que no s’hauria de treure del programa del curs és les colònies. Penso que és una bona manera d’aprendre a conviure amb persones que també s’estan formant en la mateixa línia. A més, et permet captar de forma directe les sensacions i l’ambient que s’ha de respirar en el món del lleure.

Els aspectes teòrics i pràctics que he rebut al curs intensiu m’han servit per aplicar-los en més d’una ocasió, a les pràctiques. I espero que també ho pugui fer en el llarg de la meva experiència en el món del lleure.

En resum dir que m’emporto molt bon record del període de formació i estic disposada a endur-me’n més a partir d’ara essent monitora!

A.N.C.
Curs monitors Girona estiu 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Qui està obligat per llei a sol·licitar el Certificat negatiu del Registre de Delinqüents sexuals? Tot el cal saber sobre el Registre de Delinqüents Sexuals

El model integral del lleure educatiu

Quina titulació han de tenir els monitors i les monitores dels menjadors escolars?