Confiar en nens i nenes

Fa uns quinze anys que vaig començar a treballar en les reeducacions escolars i ara m’agrada tant o més que al començament. És ben segur que quan estàs a gust fent la teva feina això es transmet a les persones que tens al teu voltant i això fa a l’hora que els altres se sentin més bé. Ho dic perquè he tingut molts pocs nens i nens que hagin vingut per força a les meves classes, ans al contrari. I d’això em sento ben orgullosa. La meva feina em permet desconnectar de tots els problemes que pugui tenir, perquè puc concentrar-me només en allò que faig, en la persona que tinc al meu costat, i en allò que li estic transmetent i ella em transmet a mi. Donar confiança i a l’hora confiar en els nens i nenes, en les seves possibilitats és essencial perquè aquests guanyin en autoestima o seguretat emocional. Si per endavant no confiem en els nostres alumnes, ben poca cosa els hi podrem ensenyar. A més, tots i totes es mereixen aquesta confiança. Però ha de ser una confiança real perquè si és fictícia, vulguem o no, ells notaran la nostra actitud. Partint de la base que tothom és diferent i que tothom té el seu propi ritme d’aprenentatge, donant-li les eines i les estratègies necessàries i confiant en ells mateixos, només cal que siguin conscients que només depèn d’ells i del seu esforç personal, el resultat del seu rendiment escolar. Em sento orgullosa perquè això és el que saben i senten la majoria dels meus alumnes. Lídia Puigvert i Vilert

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Qui està obligat per llei a sol·licitar el Certificat negatiu del Registre de Delinqüents sexuals? Tot el cal saber sobre el Registre de Delinqüents Sexuals

El model integral del lleure educatiu

Quina titulació han de tenir els monitors i les monitores dels menjadors escolars?