Ensenyar menys, educar més!

He trobat en Josep Xarnach pel carrer, ens hem saludat i tot coincidint en el camí hem començat a xerrar.
Conversa obligada: com ha anat el Carnaval d’enguany?
L’hem trobat molt participat, ell ha dit que els vint anys del Carnaval de Palamós han marcat un punt d’inflexió en el sentit que hi ha hagut molta qualitat i jo he fet incidència en el relleu generacional.
- “Els joves ens estan fotent patades” li dic.
- “És la seva obligació”, em respon.
A partir d’aquí parlem dels nostres fills que a la seva edat estan molt més capacitats que nosaltres quan teníem la seva edat en segons quins aspectes, per acabar parlant d’internet.
Ens expliquem mútuament els nostres descobriments de planes web i possibilitats que hem descobert a la xarxa, i com a usuaris que en som tant ell com jo, quedem bocabadats del que ens expliquem mútuament.
Arribem a una conclusió: avui en dia no hi ha problema amb la informació, el problema en tot cas és saber-la trobar i utilitzar.
En Josep se m’acomiada amb una frase que m’ha inspirat aquest comentari, que em va fer rumiar i que encara ara em fa pensar:
“a les escoles haurien d’ensenyar menys i educar més”.
Rubèn Fornós i Casares

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Qui està obligat per llei a sol·licitar el Certificat negatiu del Registre de Delinqüents sexuals? Tot el cal saber sobre el Registre de Delinqüents Sexuals

El model integral del lleure educatiu

Quina titulació han de tenir els monitors i les monitores dels menjadors escolars?