Ara és temps de positivisme i, sobretot, d’acció!

L’educació emocional i l’educació en valors està canviant el funcionament de les persones, de les aules, dels grups de treball, de les empreses, de les famílies, de les comunitats de veïns, dels barris, dels pobles, de les administracions, dels governs, i també dels països i per tant, del món.

De fet, que les persones prenguem consciència de la realitat, aprenguem a superar les nostres pors i limitacions, que les persones aprenguem a estimar-nos a nosaltres mateixes, que aprenguem a escoltar els nostres sentiments i a respectar-nos les unes a les altres ens està donant ales, estem tastant l’autèntica llibertat, ens està donant poder i aquest poder senzillament ens fa que vulguem transformar la nostra realitat i per tant la realitat de tots i de totes.

De fet,l que les persones aprenguem a reflexionar, a decidir, a participar activament de la nostra vida fa que formem part activa de la transformació social, política, cultural i econòmica.

A partir d’aquí, les persones ens estem apoderant de la nostra realitat, de la nostra llibertat i de la nostra calma.

I tot comença quan simplement et quedes uns segons ens silenci i et demanes: qui sóc? i què hi faig aquí? I comences a buscar sentit a la teva pròpia vida... Trobant les autèntiques respostes des del teu interior...

Els professionals de l’educació saben que la seva major responsabilitat és apoderar infants i joves i què és precisament aquest apoderament que s’anirà adquirint a través del temps que farà la persona lliure i responsable de la seva pròpia existència.

El món serà i és allò que nosaltres volem que sigui... S’ha acabat l’època de les excuses, del victimisme, s’està acabant l’època on la por governava... Ningú ens va dir que seria fàcil això de construir el món a la nostra mida, però ara ha arribat l’hora que a través de la nostra responsabilitat actuem en conseqüència amb allò que volem.

I és, precisament per aquest motiu, que aquesta educació emocional i educació en valors s’ha de donar en tots els àmbits i continuadament perquè cada persona adquireixi la consciència necessària i activi la seva pròpia responsabilitat de transformació.

I és per això, que els educadors i educadores en tots els àmbits han de tenir les eines i els recursos per treballar constantment aquesta educació emocional i educació en valors, per a que el creixement personal de cadascú sigui possible.

Tots i totes hem de passar per l’experiència del descontrol per poder passar per l’experiència del control descontrolat de les nostres emocions...

El paradigma de l’educació està canviant exageradament ràpid perquè senzillament nosaltres, les persones, estem canviant.

De fet n’estem fartes de la negativitat i li estem donant l’esquena, ara és temps de positivisme i, sobretot, d’acció!


Eva Fornós Puigvert

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Qui està obligat per llei a sol·licitar el Certificat negatiu del Registre de Delinqüents sexuals? Tot el cal saber sobre el Registre de Delinqüents Sexuals

El model integral del lleure educatiu

Quina titulació han de tenir els monitors i les monitores dels menjadors escolars?