Aquest curs m’ha fet obrir els ulls i m’ha ensenyat molts aspectes que considero importantíssims a tenir en compte per a desenvolupar una bona tasca com a directora

Per a la realització de les pràctiques de directora de lleure m’han servit molt alguns dels aspectes teòrics donats a classe. He tingut en compte aspectes que abans de fer el curs no sabia o simplement no els hi donava importància que tenien. Els aspectes que s’han treballat més han estat sobretot la prevenció de riscos per evitar possibles accidents, les tècniques bàsiques d’atenció immediata a l’hora de reaccionar i curar a un nen/a de qualsevol accident, l’aspecte dels valors i els objectius educatius en el món del lleure que trobo que és molt important. S’ha valorat molt l’aspecte de la creativitat, els tallers i he utilitzat molts jocs d’interior i d’exterior que havíem realitzat durant el curs i que ja coneixia del curs de monitora. Per acabar diré que el que trobo més important perquè un casal o qualsevol altra activitat funcioni, és la planificació i programació prèvia de les activitats que es realitzaran. Crec que aquest és un aspecte fonamental i necessari perquè qualsevol activitat de
lleure funcioni correctament.

Respecte la part teòrica he de dir que hi va haver temes més agradables i amés que altres. No obstant trobo que aquest fet és inevitable ja que tots els conceptes s’han de saber.

També he de dir que al principi pensava que aquest treball que havíem de fer seria molt feixuc. Però a mida que l’he anat fent m’he adonat de moltes coses que tot i que ja les havíem treballat a classe, m’han quedat més clares i ho he entès molt millor. També suposo que al ser un curs intensiu les classe se’t fan més feixugues i quan arribes a casa poques ganes et queden per posar-te a fer el treball. 

No obstant, al fer el treball posteriorment com ha estat el meu cas, trobo que va bé perquè a més de repassar conceptes, estructures molt més els temes i et queda tot molt més clar.
Pel que fa la part pràctica crec que és un bon complement i en part considero que és molt necessari per a finalitzar el curs de directors. En la meva opinió crec que de la teoria a la pràctica hi ha un pas molt llarg doncs no és fins que hi ets a dins que veus la realitat. És molt bonic que t’expliquin què són els objectius, però crec que el que és realment important per a poder exercir tant de monitor com de director és saber-los dur a terme i per tant, aconseguir que s’assoleixin amb el temps que disposes per a realitzar l’activitat. Per tant penso que les pràctiques són una molt bona tasca a desenvolupar per adonar-te de què és realment el món del lleure, un món molt bonic i agradable de treballar-hi però alhora implica un gran grau de responsabilitat de la qual has de ser conscient en tot moment.
En conclusió haig de dir que aquest curs el vaig fer amb molt d’entusiasme perquè m’agraden molt els infants i el món del lleure. Volia ser una directora per donar el millor de mi mateixa i fer que els nens i nenes es divertissin molt tot aprenent coses noves. Finalment puc dir que aquest curs m’ha fet obrir els ulls i m’ha ensenyat molts aspectes que considero importantíssims a tenir en
compte per a desenvolupar una bona tasca com a directora.

S.O.P. 
Figueres

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Qui està obligat per llei a sol·licitar el Certificat negatiu del Registre de Delinqüents sexuals? Tot el cal saber sobre el Registre de Delinqüents Sexuals

El model integral del lleure educatiu

Quina titulació han de tenir els monitors i les monitores dels menjadors escolars?