Les multinacionals busquen perfils de monitors

Hi ha empreses multinacionals que a l’hora de fer selecció de personal busquen perfils vinculats amb serveis als altres, siguin del tipus que siguin. Per què? Perquè aquestes empresessaben que es trobaran amb persones que saben tractar els clients, que són actives, que davant d’un conflicte tindran una actitud positiva per resoldre’l. Ho assegura la pedagoga Roser Batlle, membre de la Xarxa Ashoka i del Centre Promotor d’Aprenentatge Servei de Catalunya.

I és que la manera d’aprendre és practicant. La frase feta, la corroboren estudis científics d’universitats nord-americanes que en parlen “d’aprenentatge servei”. És més, “s’aprèn de millor manera si es veu la importància social que té allò que s’està estudiant”. Per això, hi ha escoles que dediquen un curs com el de 6è a muntar un concert o una obra de teatre en una residència d’avis o una obra. Ho fan “perquè tots els coneixements els estructuraran en aquella activitat”.

Els monitors fan un curs teòric per obtenir-ne un títol. Però la pràctica els farà assumir tot el que han estudiat. A més de moltes disciplines més. Quines? Primers auxilis, alimentació saludable, saber resoldre conflictes, saber treballar en equip, habilitats socials per saber-se relacionar amb els pares de les criatures i també per relacionar-se amb les criatures. “Segur que en la majoria de carreres que estudien aquests joves no aprenen els coneixements pràctiques que reben fent de monitors”.

“Els monitors és un tresor que tenim, que a Catalunya és més intens que altres països, i que hauria de proclamar-se patrimoni de la humanitat”, perquè s’hauria d’intentar garantir que tots els joves del món tinguessin una oportunitat educativa d’aquestes característiques, afirma la pedagoga.

El filòsof Jose Antonio Marina sosté l’opinió que “als monitors els hauríem d’aplaudir fervorosament, perquè dediquen el seu temps lliure per estar amb la canalla”. I continua: “Fan una feina fantàstica, treballen de valent, i tenen el desig de sentir-se útils”. I tot això en un temps en què la comoditat, la passivitat, la desconfiança, el desconcert i la impotència fan passes de gegant.Ells desborden energia per refer el món cada dia.

Segons el filòsof Jose Antonio Marina, els treballs socials, com els dels monitors, haurien de formar part del currículum obligatori de totes les persones. Als EUA, és així, “és l’anomentat learning service, i les persones hi escriuen les hores que han dedicat a la societat, perquè el sistema reconeix que hi va lligat un aprenentatge colossal, a més d’uns beneficis econòmics per al sistema, és clar”.

L’argumentació és senzilla: “Un jove que ha fet de monitor sap enfrontar-se amb valentia als estudis, sap resoldre problemes, i, sobretot, tindrà una actitud animosa i activa davant la vida”. Les investigacions reblen el clau, “els joves que s’impliquen en una activitat social, milloren els estudis”. Per tot plegat, els hem de donar les gràcies, continua insistint el filòsof, creador de la Universidad de Padres.

I conclou: “Aquests joves tenen la sort de rebre un premi diari, perquè el seu contacte amb la canalla els fa adonar-se de com d’útils són”.
Trinitat Gilbert
Article publicat a ara.cat "ara criatures"

Trinitat Gilbert va néixer a Vilanova i la Geltrú el 1974. Escriu sobre societat, gastronomia i educació al diari ARA. També col·labora en la revista digitalwww.etselquemenges.cat

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Qui està obligat per llei a sol·licitar el Certificat negatiu del Registre de Delinqüents sexuals? Tot el cal saber sobre el Registre de Delinqüents Sexuals

El model integral del lleure educatiu

Quina titulació han de tenir els monitors i les monitores dels menjadors escolars?