Quins aspectes teòrics del curs t’han estat útils per a la realització de les pràctiques?


Un dels aspectes teòrics que vam tractar al curs i que m'ha estat molt útil a les pràctiques ha estat el donar llibertat als nens. Aquesta llibertat la vull posar en relació a les activitats que feien. És a dir, quan fèiem tallers o quan planificavem jocs, vam intentar sempre que, tot i l'edat dels participants, sempre poguessin tenir un marge de decisió en el què feien. Així per exemple, si una de les activitats del dia era fer un taller de pulseres, els deixàvem que decidissin fer pulseres, collarets, anells, i que fessin servir els materials que vulguéssin.

De la mateixa manera, a l’hora de fer gimcanes, algun dia vam fer que els nens no tinguessin un grup establert i que anessin passant prova a prova, sinó que anessin cadascun a les proves que més els agradaven. El dia que vam fer això la actitud dels nens va ser sorprenentment bona i la motivació a cadascuna de les proves era màxima.

Un dels altres aspectes teòrics que m’han resultat útils ha estat el de la relació monitor nen. Coses que no se t’acuden, com ajupir-te quan vols parlar amb el nen seriosament perquè et veu a la mateixa alçada, o apartar-lo una mica dels altres quan vols dir-li que alguna cosa no es pot fer han estat molt útils. El dia que més ho vaig veure va ser quan vam anar a la Granja Escola Can Pau. A la granja hi havia molts animals i un nen, en Gerard, va tirar una pedra petita a un conill. El vaig avisar i va tornar a tirar una pedra. Aleshores vaig anar amb ell, em vaig ajupir, li vaig explicar allunyat dels altres i no va tornar a tirar cap pedra. Vaig veure que el que ens havien ensenyat sobre la importància de la proximitat amb el nen era vital.

Finalment, altres coneixements molt útils han estat tots aquells sobre tallers, jocs, cançons, balls... En especial, una cançó amb ball que ens van ensenyar al curs sobre una tribu africana va entusiasmar als nens un dia que “viatjàvem” a Àfrica.

A.C.P
Alumna del curs de monitors fet a Girona el març de 2012

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Qui està obligat per llei a sol·licitar el Certificat negatiu del Registre de Delinqüents sexuals? Tot el cal saber sobre el Registre de Delinqüents Sexuals

El model integral del lleure educatiu

Quina titulació han de tenir els monitors i les monitores dels menjadors escolars?