Es presenta l’esborrany de la guia didàctica per aplicar la nova normativa en la formació de monitors/es i directors/es a les escoles d’educació en el lleure


L’acte va tenir lloc en el marc de la Trobada de les escoles d’educació en el lleure, que es reuneixen anualment a la seu de la Direcció General de Joventut

La Trobada anual de les escoles d’educació en el lleure ha tingut enguany com a eix central la presentació del primer esborrany de la guia didàctica que s’està elaborant amb l’objectiu de definir com s’han d’adaptar els cursos de monitor/a i director/a d’activitats d’educació en el lleure infantil i juvenil a la nova legislació.

En base a la normativa sobre les certificacions i les qualificacions professionals, la Generalitat està acabant de formalitzar una Ordre que regularà les etapes i els programes dels cursos de formació de monitor/a i de director/a d’educació en el lleure infantil i juvenil que s’imparteixen a les escoles de lleure catalanes. La implementació de la nova Ordre suposarà que les persones que culminin aquesta formació disposaran d’una certificació equivalent a la qualificació professional de ‘Dinamització d’activitats de temps lleure educatiu infantil i juvenil’ o de ‘Direcció i coordinació d’activitats de temps lleure educatiu infantil i juvenil’. Està previst que aquesta guia, encara en fase d’esborrany i que està elaborant un grup de treball, es culmini el febrer del 2013.

El director general de Joventut, Toni Reig, que ha obert la Trobada, ha volgut manifestar “el compromís de la Direcció General de Joventut amb l’educació en el lleure i en el suport i protecció dels agents que esteu treballant en el sector”.

Durant la jornada també s’ha informat als assistents (uns 80 responsables i professorat de 30 escoles d’educació en el lleure) sobre quin és el procés en què es troba aquesta Ordre i quin és el calendari d’implementació de la normativa. A banda de les modificacions curriculars que comportarà la nova legislació, també canviarà la metodologia d’avaluació que s’establirà segons l’assoliment de competències. La cap d’Equips Humans de la Fundació Pere Tarrés, Sònia Fajardo, ha ofert la sessió ‘Formació per competències en el context dels certificats de professionalitat: lleure educatiu’ per donar als assistents les claus teòriques d’aquest mètode avaluador i treballar-lo en casos pràctics.

Així mateix, durant la jornada s’han donat les pautes que han de seguir les escoles per a la gestió documental i arxivística dels seus documents (classificació, ordenació i arxivament, transferències i gestió dels documents electrònics). Aquesta informació també s’incorporarà a la guia didàctica.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Qui està obligat per llei a sol·licitar el Certificat negatiu del Registre de Delinqüents sexuals? Tot el cal saber sobre el Registre de Delinqüents Sexuals

El model integral del lleure educatiu

Quina titulació han de tenir els monitors i les monitores dels menjadors escolars?