Trobada Nacional d'Escoles d'Educadors en el Lleure 2012



El dijous 9 de febrer de 2012 va tenir lloc a la Direcció General de Joventut a Barcelona la trobada anual d’escoles de lleure educatiu on hi van ser-hi representades la majoria de les mateixes. L’acte va ser inaugurat pel Director General  de Joventut, Antoni Reig, que es va adreçar als representants de les escoles per donar-los la benvinguda fent referència al fet que a la propera emissió de diplomes s’emetrà el número de monitor 100.000, esdeveniment que es vol celebrar mediàticament per tal d’aprofitar per fer-ne difusió del què representa l’educació en el lleure al nostre país.

Joaquim Parera, cap de servei d’Associacionisme i Educació en el Lleure i Joan Giralt, responsable de la Dinamització de la Formació en educació en el lleure van ser els responsables de dinamitzar la trobada on bàsicament es va informar de l’estat de la qüestió pel que fa a les Qualificacions i les Certificacions Professionals i del que representava de canvi en el paradigma de l’educació en el lleure a Catalunya.
Bàsicament s’està treballant en el decret de formació  d’educació en el lleure que implica directament un canvi en el contingut formatiu de les escoles pel que fa als cursos de monitors i monitores i directors i directores d’activitats de lleure infantil i juvenil.

Les persones responsables d’adaptar aquests continguts a les noves Qualificacions i Certificacions Professionals van explicar els canvis més substancials que es troben en la càrrega horària dels cursos, que s’incrementa notablement, i del fet que s’han d’adaptar als mòduls corresponents de les Qualificacions Professionals (4 per als cursos de monitors i monitores i 4 també per als cursos de directors i directores, des quals 2 són comuns). Finalment, també es va informar de la possibilitat de fer un 20% de la formació telemàticament.

Algunes escoles van explicar les seves experiències adaptatives al nou pla de qualificacions, del qual es té informació d’aquests canvis des de fa ja uns quatre anys. Entre aquestes escoles, Rubèn Fornós de l’Escola l’Empordà va explicar com es va fer aquesta adaptació i com s’avaluen les competències dels alumnes a través del treball de curs.

Finalment, es va recaptar informació de les escoles de les seves inquietuds respecte a aquests nous esdeveniments de futur.

Lògicament, es van plantejar un munt de preguntes que, ara per ara, no tenen resposta immediata, com ara si les titulacions donades fins a avui de monitor i monitora i de director i de directora es convalidaran per les Qualificacions i Certificacions Professionals o si s’hauran de fer uns cursos d’adaptació, o tot allò referent a la data d’aplicació i fins i tot al que fa referència a temes administratius com ara de quina manera es gestionarà quan tot això es posi en marxa, els alumnes que han fet cursos i que tenen la titulació pendent.

L’Escola l’Empordà coincideix amb el missatge transmès per Joaquim Parera en el sentit de que es tracta d’un gran repte per a les escoles, però que a la vegada és una gran oportunitat que no podem desaprofitar.


Per la nostra part, volem que, a més a més, això sigui una excusa per aixecar el nostre nivell d’exigència formativa per tal de continuar proporcionant a la nostra societat bons professionals de la formació del lleure educatiu.






Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Qui està obligat per llei a sol·licitar el Certificat negatiu del Registre de Delinqüents sexuals? Tot el cal saber sobre el Registre de Delinqüents Sexuals

El model integral del lleure educatiu

Quina titulació han de tenir els monitors i les monitores dels menjadors escolars?