Drets humans ara, més que mai!

El passat dissabte vaig fer la darrera sessió maratoniana de docència en els cursos de monitors i monitores de lleure d’aquesta passada setmana santa, igual que en Salvi, en Jordi, en Quim, en Xavi i la meva filla Eva.
Estem fent sis cursos a la vegada i això provoca estrés i cal molta organització.
El dissabte vaig anar a donar classes ben malalt, en Jordi ja havia previst una persona, en Joan, perquè em podés substituir, tot i que jo vaig dir que el trucaria si calia fer-ho, jo estava a les dependències del GEiEG a Sant Narcís amb el curs de Girona.
Suposo que l’adrenalina que vaig anar fabricant a mida que m’enfrontava a la classe va fer que desaparegués l’intens dolor que sentia a l’estómac, i poc a poc me n’adonava que em sentia millor.
D’això, des d’un primer moment, vaig fer conscients als alumnes, a qui els agraeixo la seva comprensió.
A la tarda vam fer una hora i mitja de cançons, transportant-los a diverses tècniques i modalitats, sempre al meu estil, “vosaltres heu de treballar el vostre estil propi amb els infants, d’aquesta manera us mostrareu tal com sou”.
Finalment, va venir la sessió sobre drets humans, basada sobretot en la Convenció dels Drets dels Infants on, sobretot, analitzo situacions d’incompliment que es poden donar “per part de gent tan enrotllada com sou vosaltres, que pel vostre interès de dedicar-vos a l’educació dels infants en el lleure, sou capaços de sacrificar tot un dissabte venint a classe”.
Però, com quasi sempre, em vaig sentir incòmode pel fet que sóc conscient que m’enfronto a moltes maneres de pensar i que, a l’edat que tenen, ben poca cosa puc fer que no sigui altra que reflexionar, plantejar contradiccions amb la seva manera de pensar i fer sentir incòmodes o tot el contrari, i no necessàriament tota l’estona en un sentit o un altre, al meu auditori.
Aquest pensament ha estat una fixació tot el cap de setmana que ha desembocat en disset piulades al twitter que us ofereixo a continuació, numerades tal com han sortit publicades (i amb les faltes ortogràfiques corregides, això sí):
  1. Penso en les contradiccions de l'església catòlica vers els drets humans i conseqüentment contra la convenció dels drets dels infants
  2. Especialment, en tot allò referent a la igualtat de gènere i a la no discriminació per raó de sexe
  3. Penso que la Convenció sobre els drets de l'infant és un ordenament jurídic vinculant per als estats que la van signar
  4. El Vaticà no ha signat ni drets humans, ni convenció sobre els drets dels infants de l'ONU, per tant jurídicament no hi són vinculats
  5. Però, l'església espanyola està vinculada a l'estat espanyol? o el Concordat li atorga privilegis en aquest sentit?
  6. I els catòlics?, poden discriminar emparant-se en les seves creences o estan vinculats a l'ordenament jurídic de l'estat?
  7. Per què, aquesta infracció contínua de drets humans i concretament d'una convenció vinculant jurídicament no s'ha portat als tribunals?
  8. No serà que exercir de catòlic a Espanya és una il·legalitat consentida? Parlar de drets humans en l'educació en el lleure es fa difícil
  9. No enganyem els alumnes, el nostre ideari es basa en el respecte i foment dels drets humans i ho manifestem públicament @escolaemporda
  10. Quan a classe et trobes amb alumnes de diferents nacionalitats i religions què ens uneix?
  11. El fet de ser persones!
  12. No ens uneix ni la nacionalitat, ni la cultura ni, molt menys, la religió. Ens uneixen els drets humans.
  13. Abans, jo demanava als alumnes un consens educatiu basat en els drets humans, com un acord i punt de partida per tirar endavant
  14. Ara, els exigeixo el compliment de la convenció sobre els drets dels infants perquè hi estem vinculats jurídicament.
  15. No m'importa si sou racistes, és el vostre problema, com educadors no podeu discriminar els infants, ni en podeu fer proselitisme
  16. Sóc conscient que, com amb la religió catòlica, els alumnes entren en contradicció entre allò que faig reflexionar i allò que creuen
  17. Ara, més que mai, la promoció dels drets humans continua essent el nostre objectiu @escolaemporda


Rubèn Fornós Casares
@rubenfornós


Comentaris

  1. Crec que es parla molt de joves en situació de risc i la seva manera de tratar-los, de nens d'acollida en situació de protecció, però no dels que no estan en aquestes situacions. Sembla que les lleis caminen davant, o al darrera dels nens, mai al costat d'ells.



    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Qui està obligat per llei a sol·licitar el Certificat negatiu del Registre de Delinqüents sexuals? Tot el cal saber sobre el Registre de Delinqüents Sexuals

El model integral del lleure educatiu

Quina titulació han de tenir els monitors i les monitores dels menjadors escolars?