Els nens que volen sentir moltes vegades el mateix conte aprenen més ràpid

ESTUDI DE LA UNIVERSITAT DE SUSSEX

La repetició de les històries accelera l'adquisició del vocabulari

Repetir una vegada i una altra el mateix conte és bo per a l'aprenentatge dels nens, segons un estudi de la Universitat britànica de Sussex, els autors del qual consideren que és aquesta repetició el que accelera l'adquisició del vocabulari.

L'estudi va ser dirigit per la psicòloga Jessica Horst i els seus resultats són conseqüència d'un experiment en què es va exposar dos grups de nens de 3 anys a l'aprenentatge de dues paraules noves.
Cada una d'elles era una paraula inventada per designar un objecte desconegut, com per exemple sprock per referir-se a un article manual utilitzat per barrejar menjar.


Durant tres setmanes
Durant una setmana, un dels grups va escoltar tres històries diferents amb aquestes paraules, mentre que l'altre grup va escoltar una única història amb les mateixes paraules noves.
Passat aquest període, es va constatar que els nens a qui s'havia explicat un sol conte recordaven millor les noves paraules que els nens a qui s'havien explicat tres històries diferents.


Biblioteca familiar
"Sabem que com més llibres es tenen a casa, més bons són els resultats acadèmics dels nens, però el que no hem comprès és com té lloc l'aprenentatge", ha dit Horst.
"El que aquesta investigació suggereix --ha explicat la psicòloga-- és que l'important no és la quantitat de llibres, sinó la repetició de cada un d'ells, perquè és el que propicia un aprenentatge més bo".
Horst ha indicat que ja se sabia que els nens que veuen el mateix programa de televisió o la mateixa pel·lícula una vegada i una altra "ofereixen més bons resultats en els posteriors exàmens de comprensió".


Nova informació cada vegada
"El que creiem que està passant amb la lectura és que cada vegada que un nen escolta el conte està adquirint nova informació. La primera vegada pot ser només la comprensió de la història, la segona la percepció dels detalls i la descripció, i així progressivament", va dir la professora del centre britànic.
"I si la nova paraula s'introdueix en una varietat de contextos, com va passar amb aquells a qui se'ls van llegir tres contes diferents, el més probable és que els nens no aconsegueixin concentrar-se tant en la paraula nova", afegeix la investigadora.


Millor una exposició repetida
En conclusió, indica Horst, "el missatge podria ser que als nens no els cal necessàriament una gran quantitat de llibres, sinó que es beneficien d'una exposició repetida als que tinguin".
La investigació completa es publicarà aquest mes a la revista Frontiers in Psychology.


Publicat a elperiodico.cat

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Qui està obligat per llei a sol·licitar el Certificat negatiu del Registre de Delinqüents sexuals? Tot el cal saber sobre el Registre de Delinqüents Sexuals

El model integral del lleure educatiu

Quina titulació han de tenir els monitors i les monitores dels menjadors escolars?