dissabte, 5 de desembre de 2009

L’Escola l’Empordà participa a la Trobada anual d’Escoles de lleure

Jordi Iglesias i Rubèn Fornós, equip de direcció de l’Escola l’Empordà van participar a la Trobada anual d’Escoles de lleure que convoca el Servei d’Educació en el Lleure de Secretaria de Joventut, el passat dijopus 26 de novembre.

Rubèn Fornós i Jordi Iglesias, durant la jornada. Foto: Secretaria de Joventut

El gruix d’aquesta trobada va ser la votació de les esmenes que diverses escoles de lleure havien presentat a la proposta de normativa de formació de l’educació en el lleure infantil i juvenil treballada pel CAFELL (Consell Assessor de Formació en el Lleure). Aquesta proposta recull el sentiment de les escoles de lleure en el sentit de com ha de ser la formació que aquestes escoles han de donar i com s’ha de regular. Aquest treball s’ha fet des de l’àmbit dels alumnes, dels cursos, de les escoles i de la pròpia Secretaria de Joventut.

Aquest document serà presentat pel Servei d’Educació en el Lleure al Govern de la Generalitat per a la modificació del corresponent decret que regula la formació de l’educació en el lleure infantil i juvenil.

L’Escola l’Empordà va presentar quatre esmenes de les quals tres van ser aprovades perquè modifiquessin el contingut. Tot i les esmenes presentades, val a dir que el CAFELL ha fet un molt bon treball d’elaboració d’aquest document que va partir també d’un recull d’idees i sentiments de les escoles, ara fa un any, també aprofitant la Trobada anual.

Joan Tarrida, cap del Servei d’Educació en el Lleure, va valorar l’alta participació d’escoles a la trobada anual i la implicació dels representants de les mateixes en el debat d’aquest document base per a una nova normativa i va destacar el següent:

“La Formació, un servei d’interès públic en bones mans: plural i heterogènia, però entusiasta i amb un capital humà destacable”

Per acabar, Tarrida ha demanat la col·laboració dels representants de les escoles on textualment ha dit: “demano la vostra col·laboració per arribar a assolir el repte de dissenyar un nou model de formació en l’educació en el lleure. L’objectiu principal del qual ha de ser, sens dubte, la qualitat de la formació. Sense oblidar, però, que hem de trobar un model i uns continguts que totes, o la major part de les sensibilitats, hi vegin recollides les seves legitimes aspiracions”

Repte que va associat a l’evolució i creixement de l’àmbit del lleure educatiu.

En aquest trobada es va fer un petit homenatge a Xesco Boix on el responsable de Formació del Servei d’Educació en el Lleure, Joan Giralt ens va fer cantar el iupi-ia amb una lletra adaptada especialment per a l’ocasió.

A la tarda i dins dels tallers de bones pràctiques Jordi Iglesias va participar a la sessió formativa del Titus el nou programa de gestió de cursos i alumnes que recentment ha posat en funcionament Secretaria de Joventut i per la seva part Rubèn Fornós va participar al taller d’avaluació de memòries de pràctiques.

Presentació de la jornada a càrrec del membres del Servei d'Educació en el lleure de la Secretaria de Joventut. Foto: Secretaria de Joventut

Tant Iglesias com Fornós van valorar molt positivament el lideratge de Joan Tarrida, cap del Servei, per tal d’aixecar i mantenir el nivell de qualitat de la formació en el lleure, en aquest cas a través de les escoles de lleure, i també valoren molt positivament l’àmplia visió que té a l’hora d’analitzar l’àmbit d’actuació del lleure educatiu i d’acceptar el repte de donar des de les escoles de lleure una resposta de qualitat a les noves demandes formatives, conseqüència de tot plegat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada