No m'esperava pas que el curs de monitors arribes a ser tant interessant


En referència als aspectes teòrics del curs de monitors que m'han estat útils per a la realització de les pràctiques, he trobat realment útils sobretot la part que es parlava sobre els valors, i com sense voler, simplement amb la nostra manera de fer quotidiana estem influint en tota una colla de nens i nenes, això ho trobem per exemple en moltes de les cançons que es canten a campaments i que poden tenir un contingut de tipus sexista o discriminatori que s'hauria d'intentar eliminar.

També he trobat molt interessant la part dedicada al model integral del lleure, que trobo que és molt interessant d'analitzar ja que un cop ens ho vàreu explicar em vaig adonar que de fet, sempre que he preparat alguna activitat, he seguit aquest model sense adonar-me'n, per això m'ha agradat veure'n la part teòrica. També he trobat interessant tota la part de resolució de conflictes, ja que trobo que és una de les coses més difícils de tractar quan ets monitor.

Com a valoració general de tot el curs crec que puc dir que no m'esperava pas que el curs de monitors arribes a ser tant interessant com ha estat, he trobat que totes les parts, des de les classes purament teòriques fins als jocs que fèiem amb la Cristina o els dos dies de colònies, tenien una part molt útil per a totes aquelles persones que es

Memòria de pràctiques del curs de monitor de lleure dediquen o que simplement gaudeixen educant en el lleure.

Aquest curs m'ha ajudat per entendre com tractar els nens i nenes i les persones en general, i com ser una bona eina per a la seva educació, com que ja tenia una mica d'experiència com a monitora també m'ha servit per recordar algunes coses.

L'experiència de ser monitora la recomano a tothom, sé que és una feina en què s'ha de ser molt constant i que s'hi han de posar moltes ganes de part teva, tot i així crec que tot el que pots arribar a aprendre dels nens i nenes i la felicitat que comporta veure com una activitat surt bé no té preu.

M.R.T.
Curs de monitors a Girona, agost de 2009

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Qui està obligat per llei a sol·licitar el Certificat negatiu del Registre de Delinqüents sexuals? Tot el cal saber sobre el Registre de Delinqüents Sexuals

El model integral del lleure educatiu

Quina titulació han de tenir els monitors i les monitores dels menjadors escolars?