dimecres, 4 de febrer de 2009

La coherència entre allò que programem i allò que fem

Ser coherents amb allò que pretenem a vegades no és que sigui difícil és que simplement no ens hi fixem. I si no ens hi fixem només és perquè a l'hora de programar unes activitats no hem tingut en compte coses tan senzilles com: què farem per ser coherents? M'explicaré millor. Hem pensat de fer un taller de reciclatge transformant matèria per crear-ne de nova. La setmana següent hem decidit preparar uns murals entre tots explicatius i recordatoris de tot allò que podem reciclar. La setmana següent fem un taller de paper reciclat i la següent fem un joc de pistes on les preguntes van relacionades amb el Medi Ambient i què podem fer per a ser "sostenibles". Durant tot el casal els nens i nenes s'han preparat una obra de teatre on el tema havia de ser "Què podem fer per cuidar el nostre entorn?". Tot ha anat prou bé, els nens i les nenes s'ho passen bé, les activitats han estat ben programades, dirigides i s'ha motivat el suficient perquè tot sortís bé. Podríem estar contents. Només un detall: en tot el casal no hem reciclat, no ho vàrem preveure. Quan s’acabaven els tallers, posàvem tots els residus en una sola bossa i es tiraven al contenidor que teníem davant mateix del casal? Hem malbaratat massa paper i molt de material que hem fet servir no hem procurat tenir-ne cura i acabat el casal d'estiu és impossible tornar-lo a usar? L'actitud dels educadors... moltes vegades educa més allò que fem amb les nostres actituds naturals que la millor de les programacions. Eva Fornós i Puigvert

1 comentari:

  1. jo crec que els objectius generals, a més a més de servr-nos per programar activitats, van una mica més enllà, i el que marquen també és l'actitud de l'equip de monitors/es. Quan als cursos de monitors/es explico el tema de la programació així els hi transmeto als alumnes. Els objectius generals compleixen una doble tasca, ens marquen la direcció educativa que han de prendre les nostres activitats, però també l´actitud que ha de tenir l´equip de monitors/es durant el casal, les colònies, etc.

    ResponElimina