Les claus de la qualitat del lleure educatiu

Aquest estiu moltes mares i pares decidiran que les seves filles i fills participin en alguna de les moltes ofertes que hi ha de lleure educatiu a casa nostra.
Sovint, quan comprem un cotxe, o ens decidim per la prestació d’un servei qualsevol, comparem preus i qualitat i de vegades allò que més ens importa és la qualitat d’allò que adquirim. Sovint també moltes mares i pares fan el mateix quan apunten en un casal o colònies a les seves filles i fills, però, malauradament, no tots tenen un barem amb el qual poder mesurar la qualitat.
Permeteu-me doncs que m’atreveixi a donar-vos unes pistes per poder mesurar la qualitat d’aquells centres o institucions de lleure educatiu on porteu les vostres filles i fills. Fonamentalment, haurem de valorar l’atenció que se’ls hi dóna en funció de les seves necessitats com a persones que estan en una etapa de creixement i que necessiten per al seu desenvolupament. També haurem de valorar en quines activitats se’ls hi proposa participar, bàsicament que siguin adequades per a la seva edat.
I el tracte que reben com persones que són, sobretot persones en edat de creixement. I que tot aquest conjunt d’activitats no sigui una barrija-barreja amb l’objectiu principal de passar el temps, sinó que respongui a un perquè que els hi doni sentit i les justifiqui, que és la base de la qualitat pedagògica. Que totes aquestes activitats responguin als interessos de les nostres filles i fills i que siguin motivadores, en definitiva que siguin divertides.
I sobretot, que el pas de les nostres filles i fills per les activitats de lleure educatiu sigui un pas segur on es vetlli per la seva integritat i des d’on tots els agents implicats actuïn amb responsabilitat. Claus bàsiques de la qualitat que bé prou m’escarrasso a inculcar a les monitores i monitors que formem. Rubèn Fornós i Casares

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Qui està obligat per llei a sol·licitar el Certificat negatiu del Registre de Delinqüents sexuals? Tot el cal saber sobre el Registre de Delinqüents Sexuals

El model integral del lleure educatiu

Quina titulació han de tenir els monitors i les monitores dels menjadors escolars?