I vaig constatar...

Aquest dissabte vaig anar a Roses a iniciar un curs de premonitors, on s’hi havien apuntat una vintena de noies entre els 14 i els 16 anys.
I vaig constatar com el Tècnic de Joventut de l’Ajuntament de Roses està satisfet d’haver aconseguit organitzar aquest curs i haver aconseguit una vintena d’alumnes que constitueixen la seva esperança per, en un futur proper, dinamitzar el món del lleure d’aquesta població.
I vaig constatar com les alumnes s’anaven il·lusionant per l’aventura de l’educació en el lleure en un bombargeig perfectament planificat d’idees que sessió a sessió anaven rebent.
I vaig constatar, una altra vegada, com les adolescents genuïnament rebels i generoses majorment estan vivint (i en molts casos patint) les mancances d’una societat que exigeix molt i avança de pressa, desorientant-les en el seu present i el seu futur.
I vaig constatar com, gràcies a la meva intervenció i a la dels professors que m’acompanyaven, aquestes joves van poder gaudir una altra vegada com a nenes sense els prejudicis de les etiquetes que la societat els imposa, cantant, jugant i participant com si elles fossin les nenes a qui hauran de fer cantar, jugar i participar.
I vaig constatar com l’autoestima, concepte que moltes d’elles van aprendre aquest dissabte, no la tenen a l’alçada que s’hauria de desitjar i com les meves paraules les feien reflexionar i les tranquil·litzava perquè, en aquest cas un senyor gran, les parlava amb el seu llenguatge i dels seus problemes i inquietuds...
Rub``en Fornós i Casares

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Qui està obligat per llei a sol·licitar el Certificat negatiu del Registre de Delinqüents sexuals? Tot el cal saber sobre el Registre de Delinqüents Sexuals

El model integral del lleure educatiu

Quina titulació han de tenir els monitors i les monitores dels menjadors escolars?