Teletreball

L’any 1997 vaig tenir el meu primer contacte amb la xarxa a través de la desapareguda Infovia.

Un any després a internet hi penjàvem la nostra primera web, la de l’Escola l’Empordà.

A causa de les característiques de la nostra escola, aviat vam aprendre a utilitzar el correu electrònic, ja que les reunions de l’equip directiu (on hi ha un membre de Figueres) les fèiem virtuals.

Amb això vam començar a fer teletreball, però encara no n’érem conscients d’això.

Quan vaig instal·lar internet a La Proa i amb ell el correu electrònic, pràcticament només servia perquè jo rebés els correus que m’enviava de casa, és a dir, aquell treball de redacció que havia decidit fer des de casa.

Tot i així, també ho gravava en un disquet, no fos que fallés l’enviament.

Com a anècdota explicaré que el Departament de Medi Ambient de la Generalitat va enviar la seva primera nota de premsa per correu electrònic a La Proa, a conseqüència d’una trucada meva on els hi demanava que m’enviessin un text força llarg que abans m’havien tramès per fax.

"És que m’estalviaré de picar-lo", els vaig dir.

Al cap d’una setmana, totes les seves notes de premsa m’arribàven duplicades per fax i correu electrònic.

Ara, això és la cosa més natural del món.

Recordo que en un temps relativament breu, d’un any escàs, el correu electrònic era l’eina més essencial de la nostra redacció.

Ara, és imprescindible.

Passats ja quatre anys d’aquells inicis, la web de l’Escola i la de La Proa reben visites continuades de gent de la comarca i de fora d’ella.

Tenim serveis com la borsa de treball del lleure on contínuament estem ajudant a trobar feina a un munt de joves d’arreu.

Internet ha evolucionat moltíssim.

La línia ADSL ens permet enviar les pàgines de La Proa des de Palamós, directament a la rotativa d’Aiguaviva (Gironès).

I tot allò que desconec de la xarxa que ja es pot fer i tot allò que aviat es podrà fer!

La meva intuïció em diu que haurem de combinar el treball presencial amb el teletreball, és a dir el treball des de casa i ja he passat a l’acció.

La Lídia és el nostre conillet d’índies, ja que ja fa quatre mesos que ho està fent.

És clar que la seva feina ho permet al 100%.

Ara estic estudiant si és possible implantar-ho a la resta del personal.

Hi ha dos factors claus que m’enpenyen a fer-ho: la satisfacció del treballador augmenta i el rendiment també, fins a un 150%, segons un estudi recentment publicat.

Per implantar el teletreball cal treballar per objectius i nosaltres els tenim ben definits: treure La Proa setmanalment.

Rubèn Fornós i Casares

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Qui està obligat per llei a sol·licitar el Certificat negatiu del Registre de Delinqüents sexuals? Tot el cal saber sobre el Registre de Delinqüents Sexuals

El model integral del lleure educatiu

Quina titulació han de tenir els monitors i les monitores dels menjadors escolars?